Marka Yönetimi

Markanız İçin Görünmeyeni Görür Sadelikle Sunarız

marka yönetimi

Marka Yönetimi

Marka bilinci oluşturma bir logo veya grafik öğenin ötesine geçer. Markanızı düşündüğünüzde, tüm müşteri deneyiminizi gerçekten düşünmek istersiniz, logonuzdan, web sitenizden, sosyal medya deneyimlerinizden, telefona cevap verme yönteminizden, müşterilerinizin personelinizi deneyimlemesine kadar her şey. 

Markanın bu geniş tanımına baktığınızda, markanıza neyin dahil olduğunu düşünmek biraz zor olabilir. Kısacası, markanız müşterinizin sizi algılama biçimidir. Marka deneyiminizin farkında olmak ve sahip olmak istediğiniz marka deneyimini yaratmak için bir plana sahip olmak önemlidir. İyi bir marka sadece kendi başına gerçekleşmez, iyi düşünülmüş ve stratejik bir plan doğrultusunda gerçekleşir.

En iyi pizzayı tasarlayamayız , ama pizzanız için
en iyi markayı tasarlarız.

Markanızın ürettiği her ürün yada hizmet çok doğru hamleleri sergilerken ancak marka değerini artırabiliriz. Macfly Markanızın ürettiği işi yapamaz. Macfly yapmış olduğunuz işi en iyi şekilde tanıtır ve yansıtır. Markanızın her kalemine uygun doğru kitleyi ürünler ile buluşturur.

Markanız İçin En İyisi

Ekonomik krizin binbir türlü hali veya yatırım yapılacak doğru mekan yada kitleyi her an markanız için Macfly belirleyecektir. Siz arkanıza yaslanın ve markanız için geleceğini tasarlayanların olduğunu bilin. Markanızın geleceğini biz görürüz…

Markanız sadece bir ürün veya hizmet değil. Erişimi, çoğu durumda diğer şirketler tarafından da sunulan somut bir şeyden çok daha uzundur. “Marka” ayrıca kuruluşunuzun temel değerlerini de kapsar ve müşteriler, tedarikçiler, çalışanlar ve paydaşlarla olan her ilişki ve etkileşime uzanır. Başka bir deyişle, marka imajınız şirketinizin ayrıcalık işaretidir. Marka yönetimi itibarınızı korumada ve insanların bunu sizin istediğiniz şekilde deneyimlemesinde önemli bir rol oynayabilir.

Marka Yönetimi Nedir

Pazarlamada marka yönetimi, bir ürün veya hizmetin algılanan değerini artırmak için kullanılan bir dizi tekniktir. Etkili marka yönetimi, pozitif marka ilişkisi aracılığıyla sadık müşteriler oluşturur ve kârlılığınız üzerinde olumlu bir etkiye sahiptir. 

Marka yönetimi neden bu kadar önemli? Tüketicilerin bir göz açıp kapayıncaya kadar markalar hakkında kararlar aldığı bir dünyada şirketler, halkın bu bakış açısını etkilemeye hazır olmalıdır. Aslında, birçok işletme sadece markalarını başarılı bir şekilde pazarlayabilmelerine dayanarak başarılı veya başarısız olacaktır.

Marka yönetimi ve hedef pazarınız marka değerinizi yönetmek için stratejik bir marka yönetim sistemi geliştirmek, üç şeyin açık ve kapsamlı bir şekilde anlaşılmasını gerektirir:

Markanın kendisi, hedef pazarı ve şirketinizin genel vizyonu ve hedefleri. Hedef pazarınızla iyi bir ilişki, marka yönetimi için bir zorunluluktur. Kötü bir marka bilinci oluşturma özelliğiniz varsa, satışların zayıf olması, kötü müşteri elde tutulması ve durgun büyümeye yansıyacaktır. Etkili olabilmek için marka yönetimi, tüm tekniklerin vurgulanmasını, bakımının yapılmasını ve tanıtımını sağlayacak şekilde pazarlama tekniklerini kullanarak markanıza tam olarak bakmalıdır. Nihayetinde, müşterilerinize bir taahhütte bulunmak ve daha sonra bu sözü yerine getirmekle ilgilidir.

Marka yönetiminin somut unsurları arasında ürünün kendisi; görünüşü, fiyatı, ambalajı vb. ancak, daha fazla çaba gerektiren başka bir yönü daha vardır:

marka yönergelerini şirket içi ve harici tüm şirket temas noktalarında tutmak. Başka bir deyişle, müşterilerinizin markanızı nasıl deneyimlediklerini ve çalışanların markayı nasıl temsil ettiklerini yönetmekle ilgilidir. Pazarlama uzmanları, hem müşterilerin hem de çalışanların, daha sonra güçlü sadakatlere dönüşen bir markaya ve hatta bir ortaklık veya sahiplenme duygusuna dönüşen duygusal bağlar oluşturabileceğini biliyor. 

Markanızın müşterilerle tam potansiyeline ulaşması için, müşterinin yolculuğundaki rolünü anlayan, ilgili ve kararlı bir dahili ekibe sahip olmak önemlidir. Üst yönetimden müşteri hizmetlerine kadar markanız müşteri deneyimi vizyonunu herkes için hayata geçirmelidir. Birçok şirket markalaşma çabalarını paketleme ve reklamcılık gibi pazarlama işletmelerine odaklamaktadır. Ancak kuruluşunuz çalışanlarına marka elçileri olma konusunda ilham vermezse, en güçlü varlıklarınızdan birini kaçırıyorsunuz: çalışanlarınız.

 Hangi ürünü veya hizmeti sunursanız olun, güçlü bir marka oluşturmak, çalışanların kendilerine bağlı hissetmelerini ve bunun bir parçası olmasını ve markanızın vizyonunu gerçeğe dönüştürmede oynadıkları rolü anlamasını gerektirir.

Markanız yaşayan, nefes alan bir varlıktır ve büyümesine ve gelişmesine yardımcı olmak sizin görevinizdir.

Buna marka yönetimi diyoruz. Bir marka yaratmak heyecan vericidir, ancak yeterli değildir. İşletmeniz ölçeklendikçe, büyüdükçe, değiştikçe ve başarılı olduklarında markanızın da buna uyması gerekir. Bu nedenle, marka yönetiminin temellerini ele almak ve sizi fantastik bir markayı yönetmek ve sürdürmek için ihtiyacınız olan araçlarla donatmak için bu kılavuzu oluşturduk.

Markanızla ilgili söylediklerini her zaman kontrol edemeseniz de, stratejik marka yönetimi, onlara ekiplerinizi ve kanallarınız arasında tutarlı kalırken markanızı yükselten ve temel marka değerlerinize sadık kalarak yanıt verme sürecidir.

Örnek olarak, Zappo’nun 1.6 milyon dolarlık bir hatayı en iyi şekilde değerlendirmek için marka yönetimini nasıl kullandığını okuyun. Bu nedenle marka yönetimi pazarlamanın çok ötesine uzanıyor. Marka yönetimi satışlar, insan kaynakları ve müşteri hizmetleriyle temel olarak takipçilerinize, müşterilerinize ve hatta potansiyel çalışanlara “dokunan” herhangi bir departmanla iç içe olmalıdır. 

Başarılı bir şekilde yapıldığında, marka yönetimi şunları yapabilir: Marka bilinirliğinizi artırın Ürünleriniz veya hizmetleriniz için daha fazla ücret almanıza izin verin Kitlenizin satın alma kararlarını etkileyin Müşteri sadakati oluşturma Satışları artırın Marka savunucusu haline gelen mutlu müşteriler yaratın

Markanızı Yükseklere Çıkarmak İçin

Adımlara Değil

Kanatlara

İhtiyacınız Var